کوروش زارعی: حضور پرشور گروههای تئاتری در پیادهروی اربعین «نذر فرهنگی تئاتر آیینی ایران» است
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۳۵۱۱
کوروش زارعی رئیس همایش تئاتر بینالمللی پیاده روی اربعین گفت:همایش بینالمللی تئاتر پیادهروی اربعین در تئاتر ایران و جهان بی نظیر است و این جنس کار و اینگونه کار با این سطح ارتباط مردمی و با این شور و شوق معنوی و بدون چشم داشت مادی، از سوی گروههای تئاتری در جهان نظیر ندارد.
قدس آنلاین؛ به گزارش پایگاه اطلاعرسانی الاربعین، کوروش زارعی از حضور پرشور گروه های تئاتری در چهارمین همایش بینالمللی تئاتر پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: ما هرساله با ایجاد یک دبیرخانه مرکزی از بهترین گروههای تئاتر آیینی برای حضور در راهپیمایی اربعین و اجرای تئاترهای گوناگون دعوت به عمل می آوریم که هرسال استقبال بیشتری از این همایش مردمی می شود به نحوی که ما مجبوریم به دلیل مشکلات مالی از هنرمندی بسیاری از گروههای مشتاق بی بهره بمانیم در حالی که ظرفیت بسیار بالایی در این خصوص در راهپیمایی اربعین وجود دارد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی این همایش را در تئاتر ایران و جهان بی نظیر دانست و اظهار داشت: این جنس کار و اینگونه کار با این سطح ارتباط مردمی و با این شور و شوق معنوی و بدون چشم داشت مادی از سوی گروههای تئاتری در جهان نظیر ندارد.
وی افزود: این همایش، نذر فرهنگی تئاتر آیینی ایران است که از سال ۹۳ کلید و با حدود۵۰ نفر در غالب ۵ گروه تئاتری و به زبان فارسی کلید خورد و الان با سه زبان و با حضور بیش از ۱۹۰ نفر این تئاترها برگزار می شود.
زارعی گفت: این تئاترها در ۹ ژانر نمایشی از قبیل عروسکی، منقبتخوانی، نقالی، خیابانی، موکبی، مقتل خوانی و خیابانی اجرا میشود که به شدت مورد استقبال حاضرین در راهپیمایی قرار میگیرد به نحوی که ما تا ۳هزار نفر مخاطب نیز برای نمایشهای خود داریم.
رئیس همایش تئاتر بینالمللی پیاده روی اربعین تصریح کرد: ما امیدواریم این حرکت به گونهای پیش برود که از سایر کشورهای جهان از قبیل کویت، آذربایجان، کشورهای آفریقایی، پاکستان و ... گروههای خود را برای اجرای نمایش به پیاده روی اربعین اعزام کنند.
انتهای پیام/
منبع: قدس آنلاین
کلیدواژه: کوروش زارعی همایش بین المللی تئاتر پیاده روی اربعین تئاتر پیاده روی اربعین اربعین حسینی زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جهان امروز، محروم از کیمیاگری و شاعری ایرانی است
در دومین روز از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در بخش «ایستگاه آینده» این نمایشگاه که در سالن نوآوران برگزار میشود، سید محمد بهشتی، ایرانشناس و فرهنگپژوه و میترا فردوسی، پژوهشگر مطالعات فرهنگی و ارتباطات نوآوری درباره نقش نوآوری در آینده ایران گفتوگو کردند.
به گزارش ایسنا، در پنل «ایران آینده و نقش نوآوران در آن» مسئله آیندهپژوهی و خلق نوآوری، مورد بررسی قرار گرفت. «میترا فردوسی»، در ابتدای این پنل به نوآوریهایی اشاره کرد که مردم ایران خلق کردهاند.
به گفته فردوسی، پست یک نوآوری ایرانی است چون در گذشته، ایرانیان اعتمادبهنفس ارائه ایدههای نوآورانهشان را داشتهاند، اما در حال حاضر بیشتر نوآوریها از دیگر کشورها وام گرفتهشدهاند.
وی همچنین گفت که برخی از نوآوریهای ایرانی در کشورهای خارجی استفاده میشود بدون آنکه خودمان نقشی در ارائه آن داشته باشیم. بهطور مثال، فناوری قنات ایرانی اکنون در بعضی ازشهرهای اسپانیا، مورد استفاده قرار میگیرد.
محمد بهشتی، نیز در این پنل توضیح داد که در حال حاضر مردم ایران دچار روزمرگی شدهاند و روزمرگی سبب شده تا آیندهای را برای خودمان متصور نشویم و از رویاهای دیگران برای زیستن استفاده کنیم.
بهشتی، معتقد است که ما گاهی بهجای رویاپردازی، رویای دیگران را محقق میکنیم. او با یک مثال در این زمینه توضیح داد و گفت: «کسانی که به قله اورست میروند، معمولاً با خودشان افرادی را میبرند که وسایلشان را حمل کنند. نام این کولبران در فهرست کسانیکه اورست را فتح کردهاند، نمیبینیم چون رویای این افراد فتح قله اورست نبوده است. در کشور ما هم نوآوران، رویای خلق محصولی جدید را ندارند و معمولاً نقش کولبران اورست را ایفا میکنند.»
در ادامه این پنل، بهشتی به زیستبوم استارتآپی ایران اشاره کرد و گفت: «اگر ویز راهاندازی نمیشد، آیا نشان و بلد راهاندازی میشدند؟ اگر آمازون نبود آیا دیجیکالا داشتیم؟ اگر اوبر نبود، آیا اسنپ و تپسی در ایران تاسیس میشد؟ قصد ندارم از ارزشهای این کسبوکارها کم کنم؛ حرفم این است که ما خلاقیت و نوآوری را از یاد بردهایم و درگیر روزمرگی شدهایم.»
این فرهنگپژوه و ایرانشناس، در ادامه صحبتهایش گفت که خیالپردازی در ایران سرکوب شده و به همین دلیل رویای ایرانی را در جهان نمیبینیم و تبدیل به مصرفکنندگان رویای غربی شدهایم.
وی گفت که هر حوزه فرهنگی باید رویای خودش را داشته باشد و باید تفاوتهای فرهنگی را در خلق محصولات جدید، جدی گرفت. بهشتی افزود: «برای ساخت هر محصول نوآورانه باید به فرهنگی که آن محصول در آن خلق میشود، توجه کرد.»
وی همچنین درباره تکنولوژی و خاصیت آن خاطرنشان کرد: «تکنولوژی نسبت به محیط، تهاجمی است و تسلط دارد. تکنولوژی تدبیری است که به انسانها کمک میکند کاری را سریعتر و آسانتر انجام دهند.»
به گزارش ستاد خبری اینوتکس ۲۰۲۴، بهشتی، ایران را سرزمین بحرانها و بیقراری خواند و گفت که جای خالی کیمیاگری و شاعری ایرانی در جهان امروز حس میشود و راه رسیدن به آیندهی نوآورانه در ایران، رجوع به ایرانی بودنمان است. همانطور که کرهایها با باور به کرهای بودنشان توسعه فرهنگی و اقتصادی را تجربه کردند.
انتهای پیام